Bent u een nieuwe klant?
Als u denkt in aanmerking te komen voor voedselhulp, dan kunt u een afspraak met ons maken voor een eerste gesprek (wij noemen dat een intake). Een afspraak maken kan via telefoon of e-mail.
Bent u al klant bij ons?
Wij willen u graag elke drie maanden even spreken (wij noemen dat een her-intake). U krijgt van ons een brief als u weer aan de beurt bent. Neem daarna contact met ons op voor een afspraak.
Onze contactgegevens
Telefoon 033 – 472 19 37 (tussen 09:00 en 13:00 uur)
E-mail [email protected]
Adres Argonweg 10, 3812 RB Amersfoort
Wij vragen u om inzage in uw financiën
In het eerste gesprek bieden wij vooral een luisterend oor. Wat is uw probleem en hoe is dat zo gekomen. Misschien kunnen wij advies geven of u doorverwijzen naar een instantie die u kan helpen. Zit u onder onze norm, dan kunt u bij ons wekelijks boodschappen komen doen. Zit u er net boven, dan kunt u elke maand een keipakket krijgen.
In de volgende gesprekken vragen wij u ook om relevante documenten, zodat onze intakers samen met u kunnen bekijken of u in aanmerking komt voor voedselhulp. U kunt ze ook al bij het eerste gesprek meenemen, als dat lukt. Heeft u de documenten niet allemaal bij de hand, dan kunt u ze ook later laten zien of opsturen, bijvoorbeeld via mail.
Heeft u een bewindvoerder: vraag dan of hij/zij ze naar ons wil mailen. De documenten sturen naar: [email protected]
Heeft u geen papieren documenten? Als u voor een gesprek naar de voedselbank komt, neem dan uw inloggegevens van uw bank(en) mee. U kunt inloggen op één van onze computers en de documenten bij ons printen.
Het gaat om:
- Uw inkomensgegevens, dus uw laatste loonstrook of uitkeringsoverzicht
- Bankafschriften van de laatste 3 maanden
- Als u schulden heeft: een overzicht hiervan én wat u momenteel aflost
- Polis van uw ziektekostenverzekering
- Als u een bewindvoerder heeft: afschriften van de beheerrekening en een budgetplan
- Brieven van de belastingdienst en/of andere instanties waar u regelingen heeft lopen
Als u geen inzage wilt geven in uw financiën, kunnen we u helaas niet aannemen als klant of verlengen wij uw voedselhulp niet. Natuurlijk behandelen wij uw gegevens volledig vertrouwelijk. We delen ze met niemand, ook niet met andere instanties, zónder uw uitdrukkelijke toestemming.
Wij geven altijd advies, óók als u geen recht heeft op een voedselpakket
Als je financieel heel krap zit, ben je vaak alleen bezig met overleven en heb je geen idee wat je moet doen om weer uit de problemen te komen. Vaak is dat ook heel ingewikkeld. Onze intakers kennen de juiste instanties en wijzen de weg. Ook als u geen recht heeft op voedselhulp kan het toch fijn zijn om eens met iemand te praten die advies kan geven. Kom gerust eens bij ons langs. Maak daarvoor wel eerst een afspraak.
Nogmaals: heeft u geen papieren documenten?
Neem uw inloggegevens van uw bank(en) mee. U kunt dan inloggen op één van onze computers en de documenten bij ons printen.
Onze intakers
Als u bij ons langskomt heeft u een gesprek met één van onze intakers. Ook zij zijn vrijwilligers. Alvast even kennismaken?